6 mei 2010 - Tarpon Springs en Tampa

Mijn streven is om tijdens de vakanties die we hier doorbrengen toch ook altijd iets nieuws te doen, een plaats te bezoeken waar we nog niet eerder zijn geweest. Ik wilde al eerder eens naar Tarpon Springs rijden. En toen ik vanmorgen wakker werd, zei ik tegen Michael: “Vandaag gaat het gebeuren. We gaan naar Tarpon Springs!” Michael vindt meestal al mijn plannen wel best, als hij de dag daarna mag shoppen. En dat vind ik op mijn beurt ook weer best. En zo komen we deze vakantie weer goed door :D

Maar de dag begint eerst met zwemmen en wat relaxen…

 

Afbeelding kaart

Tarpon Springs ligt aan de westkust boven Clearwater. Het is een klein plaatsje dat vol staat met souvenirs-en sponzenwinkeltjes. Hééééél vroeger was het een Griekse immigrant die hier de mediterraanse methode van sponsduiken in praktijk bracht en er zo, met heel wat medegrieken, een hele industrie van maakte. De Griekse invloeden zijn in Tarpon Springs nog steeds aanwezig en het draait hier allemaal nog steeds om sponzen.

Ook dit strandje hoort bij. Tarpon Spings, maar is lang niet zo toeristisch

We blijven even op het strandje en rijden daarna door, naar de boulevard.

Op de boulevard zelf wordt ook veel handgemaakte zeep verkocht.

En voor de rest dus die sponzen, hè…

mei 2010 097 mei 2010 107

mei 2010 109 mei 2010 110

Veel felle kleurtjes hier:

Na Tarpon Springs doen we Tampa nog even aan. De wolkenkrabbers maken indruk en wanneer we uiteindelijk bij de universiteit van Tampa aankomen, maakt dat nog meer indruk. Ooit was dit gebouw met 13 zilveren minaretten een hotel, nu is het deels een universiteit, deels een museum. Ik vind de Moorse stijl van het gebouw prachtig. En ik ben stiekem jaloers op de studenten die ik rond zie lopen. Wat een luxe moet het zijn om hier te studeren en op de campus, iets verderop te wonen!

Meer foto’s van vandaag kun je hier bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten